piątek, 24 października 2014

poskładane że aż...

Czy wiecie że dzisiaj jest Światowy Dzień Origami? Też nie wiedziałam...Ta fantastyczna i wciągająca sztuka składania papieru swoje korzenie ma w Chinach, jednak do perfekcji doprowadzili ją Japończycy. Początkowo z papieru tworzono jedynie dekoracje na ceremonie religijne, później rozpowszechniła się wśród wszystkich. Do dzisiaj uczniowie japońskich szkół podstawowych uczą się origami, aby lepiej poznać podstawy geometrii i myślenia przestrzennego. Z założenia  powinno się składać z jednego kawałka papieru, lecz jedna z odmian origami odchodzi od tej teorii - dopuszczając więcej elementów, tworząc tym samym wspaniałe kształty.
Z własnego doświadczenia wiem, że aby stworzyć prawdziwe dzieła sztuki, potrzeba bardzo, bardzo dużo cierpliwości, której mi niestety brakuje...a można stworzyć takie piękne rzeczy, zresztą, zobaczcie sami:


all-that-is-intresting.com


 papercraftcentral.net

en.paperblog.com

funnymama.com

funiacs.com


origamilove.blogspot.com



hfloranext.com


Origami jednak nie wszystkim pasuje...

ladygaga.wikia.com

designcatwalk.com


21 komentarzy:

  1. Origami to rewelacyjna sztuka składania papieru. Kiedy miałam dziecko w wieku szkolnym siedzieliśmy godzinami nad kartkami papieru i czarowaliśmy różne piękne rzeczy. Uwielbiałam tą zabawę, pochłaniała mnie bez reszty.
    Polecam wszystkim mamom na długie wieczory z dziećmi.
    Pozdrawiam bardzo cieplutko:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zapewne wypróbuję z moją Małą, ale chyba jeszcze nie teraz, jest tyle innych ciekawych rzeczy do odkrywania;)

      Usuń
  2. To jednak wymaga większego talentu i wiedzy, niż robienie łańcuchów na choinkę...:)) Fascynujące:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. żebyś wiedziała, chociaż i łańcuchy na choinkę potrafią być tak zrobione, że aż się nie chce wierzyć, że to origami...

      Usuń
  3. O rany, ten kot jest genialny :D

    OdpowiedzUsuń
  4. To tak jak w być rękach dobrego lekarza. Wtedy i woda staje się lekarstwem :)
    Cudne prace, choć na moim kompie, w tej chwili nie wszystkie się wyświetlają.
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Podziwiam tę sztukę lecz sama jestem kompletnym antytalentem w tej dziedzinie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. oj, mam tak samo, może to brak cierpliwości, a może...lenistwo?;)

      Usuń
  6. nie wiedziałam, że taki dzień istnieje. A niektóre z tych rzeczy to prawdziwe dzieła sztuki. Super i podziwiam osoby które potrafią takie coś stworzyć, rewelacja!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. również je podziwiam, to prawdziwi artyści!

      Usuń
  7. Szkoda, że jetem totalnie niezręczna ;/
    Mam dziurawe ręce, brzydki charakter pisma, nie umiem rysować... Mogłabym chociaż umieć origami robić, a ja mam problem nawet ze zwykłym samolocikiem (bo trzeba dokładnie odmierzyć ;D ). Zawsze też zastanawiałam się, jak ci ludzie to wymyślają, bo w internecie instrukcji na takie dzieła jak to pierwsze nie widziałam. To chyba trzeba mieć wszystko rozplanowane, tu zagiąć, tu przełożyć... Ludzi są niesamowici. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. takich instrukcji jest bardzo bardzo dużo, wystarczy dobrze poszukać :)

      Usuń
  8. nigdy nie byłam mocna w origami.. a ludzie tu takie cuda tworzą- WOW!

    weronikarudnicka.pl

    OdpowiedzUsuń
  9. Niesamowite jest to origami!
    Choć jestem dość cierpliwa, nie wiem, czy dałabym radę...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jeżeli nie spróbujesz, to się nie przekonasz...

      Usuń
  10. Witam serdecznie
    Ale piękne rzeczy można stworzyć z papieru A ważna jest jeszcze jedna rzecz przy robieniu orgiami przestajemy rozmyślać o problemach i staje się to miłą chwilą relaksu...
    pozdrawiam
    dobrycoach.bloog.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. zgadza się , to bardzo relaksujące zajęcie:)

      Usuń
  11. W swoim kalendarzu dni innych nie zauważyłam czegoś takiego jak dzień orgiami... coś im umknęło.
    ja nie potrafie ciekawie złożyć serwetek a tu proszę... sukienki, bukiety koty... talent i cierpliwość.
    moim faworytem jest biała sukienka... mistrzostwo

    OdpowiedzUsuń